Ανοίγουν τα σχολεία… Έντυπα εναντίον ψηφιοποίησης. Ποιός είναι ο νικητής;
Έντυπα εναντίον ψηφιοποίησης. Ποιός είναι ο νικητής;
Κανείς μας δεν μπορεί να γυρίσει τον χρόνο πίσω και να σταματήσει την εξέλιξη της τεχνητής νοημοσύνης (ΑΙ). Διαθέτει data από όλο τν κόσμο και πλέον μαθαίνει μόνη της.
Τι λένε οι μελέτες γι αυτό;
Ετήσια έκθεση του Ινστιτούτου Reutters και του Πανεπιστημίου της Οξφόρδης λέει ότι η (ΑΙ) αναμένεται να κατατροπώσει τους παραδοσιακούς τρόπους εκμάθησης, καθώς οι αλγόριθμοι θα διανέμουν μέσω των Al Chatbots όλο και περισσότερες πληροφορίες με όλο και πιο άμεσο τρόπο.
Οι νεότεροι σήμερα μαθαίνουν μέσω των video και των social media. Στον αντίποδα το Υπουργείο Παιδείας της Σουηδίας (που πρώτη είχε εισάγει την χρήση tablet στα νηπιαγωγεία), αποφάσισε να επανατοποθετήσει τα έντυπα βιβλία στα σχολεία. Γιατί η υπερ-ψηφιοποιημένη προσέγγιση αποδείχτηκε ότι μειώνει σταδιακά τις βασικές δεξιότητες των μαθητών.
Παγκόσμιες έρευνες 20ετίας αποδεικνύουν ότι το έντυπο βοηθά περισσότερο στην κατανόηση κειμένου.
Οι ιλιγγιώδεις ρυθμοί του σήμερα οδηγούν στο ψηφιακό διάβασμα για πιο γρήγορη και άμεση πληροφόρηση.
Από την άλλη ποιος θα εμβαθύνει; Ποιος διαμορφώσει άποψη; Ποιος θα σκεφτεί; Η μήπως τα «τρώμε αμάσητα;»
Έντυπα εναντίον ψηφιοποίησης. Δύο διαφορετικές πραγματικότητες που απαντούν σε διαφορετικές ανάγκες. Δεν υπάρχει νικητής και ηττημένος. Είναι θέμα διαχείρισης.
Σε έναν κόσμο που το πιο πολύτιμο πράγμα είναι ο χρόνος, το να κάτσεις να σκεφτείς είναι πολυτέλεια. Οι προκλήσεις είναι όλο και πιο πολλές, συχνά καλούμαστε να πάρουμε μια απόφαση εδώ και τώρα, χωρίς να έχουμε όλα τα δεδομένα, ή αρκετό χρόνο σκέψης. Οι εύκολες απαντήσεις όμως οδηγούν σε λάθος λύσεις που δημιουργούν περισσότερα προβλήματα μακροπρόθεσμα.
Ας μάθουμε τα παιδιά μας να διαβάζουν πολλές απόψεις, να συλλέγουν δεδομένα και να αναπτύσσουν κριτική σκέψη. Για να μην τους χειρίζεται κανείς. Για να έχουν αύριο την δική τους γνώμη και προσωπικότητα. Για να γράψουν οι ίδιοι το σενάριο της ζωής τους.